digital-marketing-1433427_1920

 קידום ממומן בגוגל אדוורדס!

קידום בגוגל-get-web

קידום בגוגל-get-web

אתם משקיעים ומקימים אתר לתפארת… אך איך תגרמו לאנשים להגיע אליו? איך תמשכו לקוחות רבים אל האתר שלכם?

כיום רוב הגולשים באינטרנט מגיעים לאתר שלהם באמצעות מנועי חיפוש (כ Google, Bing, Yahoo…).
מנוע חיפוש מאפשר לגולש לקבל רשימת אתרים הקשורים לנושא אותו הוא הקליד בתיבת החיפוש.
סגולתם של מנועי החיפוש היא באפשרות לקבל במהירות בזק רשימת אתרים מבוקשים, כאשר האתרים הרלוונטיים ביותר לביטוי או למילים שהוקלדו בשדה החיפוש הם אשר יופיעו בראש תוצאות החיפוש. כמובן שככל שהאתר ממוקם גבוה יותר בתוצאות החיפוש, כך גולשים רבים יותר יראו אותו.

כיום % 90 מהאוכלוסייה העולמית מחפשים בגוגל…

אמנם אין צורך להמעיט בערכם של מקורות נוספים כמנועי חיפוש אחרים, פורטלים, פייסבוק או דפי זהב, אך להם תהודה נמוכה משמעותית מהשפעת מיקום גבוה בתוצאות החיפוש של הקלדת ביטוי או מילה הקשורה לנושא האתר שלכם בגוגל.

איך מנוע החיפוש של גוגל עובד?

מנוע החיפוש של גוגל נעזר בתוכנה אשר נכנסת לכל אתר באינטרנט – כולל לאתר שלכם, סורקת אותם ומדרגת אותם בתוצאות החיפוש על פי ביטויים ומילות מפתח המאפיינים את תוכן האתר שלכם, זאת בהתאם לכללים רבים שהחברה קבעה מראש.
תפקידו של מנוע החיפוש היא לספק את התוצאות הכי רלוונטיות למילת החיפוש או הביטוי שהגולש מבקש. דרך קריטריונים רבים (כ 200 בערך) שחלקם הגדול סודיים, מנוע החיפוש מסנן ומדרג את האתרים בתוצאות החיפוש ובסופו של דבר מופיעה רשימת האתרים לפי רלוונטיות בדף תוצאות החיפוש של גוגל.
מיקום טוב בתוצאות חיפוש של מילה הקשורה לנושא האתר, תציב אותנו עם ברי המזל (והידע) אשר אתריהם מקבל גולשים רבים ובעלי עניין אליו.

להיות ראשון בגוגל…

גוגל מרכז מעל ל 85% מכלל החיפושים העולמיים באינטרנט ובארץ הוא אף הרבה יותר דומיננטי, כך שהדרך הטובה ביותר להבאת גולשים רבים באופן רציף לאתר ללא השקעה משמעותית בפרסומו הינה מיקום טוב בתוצאות החיפוש של google, במילים הקשורות לנושא האתר.
אין הדבר פשוט… המשמעות היא, שעל האתר שלכם להופיע בעמוד הראשון בגוגל, או בין 10 האתרים הרלוונטיים ביותר ברשת מבין רבבות האתרים המתחרים על אותם ביטויים הקשורים לנושא האתר.

להיות בעמוד הראשון בגוגל מה זה אומר?

להגיע לעמוד הראשון במילות מפתח מחופשות זה חשוב ומכובד, מצב זה כבר מאפשר הגעת גולשים לאתר באופן אוטומטי. אך עדיין ההבדל בין מספר הגולשים המגיעים לאתר אשר מופיע במקומות הראשונים בעמוד תוצאות החיפוש לבין אתר המופיע בחלק התחתון בו גדול לעין שעור.
סטטיסטית, להופיע בתוצאה הראשונה בעמוד הראשון בגוגל משמעו לקבל בין 20% עד 50% מתנועת הגולשים המגיעים אל עמוד החיפוש. אל אתר הממוקם במקום השני בעמוד הראשון יכנסו בין 10% ל 20% מהגולשים המגיעים לעמוד תוצאות החיפוש. 5% עד 15% מהגולשים יכנסו לאתר הממוקם במקום השלישי. האתרים הממוקמים במקום הרביעי בו יקבלו 5-9% מהגולשים, החמישי 4-7% והאתר במקום השישי יקבל 2-5%. בשאר המקומות בעמוד הראשון אחוז המבקרים באתר ינוע רק בין 1-4% מכלל המחפשים המגיעים לעמוד תוצאות החיפוש.
אחוז הגולשים אשר נשארים בעמוד הראשון ושאינם ממשיכים לעמוד השני ינוע בין 90 ל 95 אחוזים. בסביבות 5% מהגולשים לא יסתפקו בתוצאות העמוד הראשון וימשיכו גם לעמוד השני ורק אחוז אחד מהם יגיעו לשלישי.

חברות קידום אתרים רבות מבטיחות מיקום בעמוד הראשון של גוגל. זוהי הטעיה מסוימת, חשוב להדגיש שהחוכמה היא לא להגיע למקום הראשון בגוגל. החוכמה היא להיות במקום הראשון בגוגל במילות המפתח הפופולריות ביותר הקשורות לתחום של האתר.
להגיע למקום הראשון במילים וביטויים אותם גולשים רבים מקלידים בתיבת החיפוש של גוגל זו החוכמה, לא קשה להגיע למקום הראשון בגוגל ובמהירות יחסית במילות מפתח לא תחרותיות שמעט מאוד אנשים מקלידים אותן בחיפוש אחר אתר בגוגל…

יתרונות וחסרונות קידום ממומן !

יתרונות –

• התשלום הוא רק בעבור תוצאות – מפרסם משלם אך ורק כאשר גולש מקליק על המודעה שלו. בניגוד לפרסום המקובל, התשלום בגוגל אדוורדס מתבצע לפי לחיצה בפועל על המודעה, ללא קשר כמה זמן היא מפורסמת וללא תלות בגודל החשיפה שלה – כל עוד לא לחצו על המודעה שלכם, אינכם צריכים לשלם.

• גם בתקציב נמוך – התקציב המושקע בפרסום בגוגל נקבע על ידכם. תוכלו להתחיל לפרסם בתקציב נמוך משמעותית בהשוואה לצינורות הפרסום המקובלות וכמובן תמיד ניתן להגדיל אותו בהמשך במידה והינו משתלם. ניתן להתחיל לפרסם בגוגל בעלות התחלתית של 25 ₪.

• פרסום מיידי – לעומת תהליך הקידום האורגני המומשך, מודעה בגוגל אדוורדס מתפרסמת באופן כמעט מיידי ובאמצעות מספר צעדים פשוטים. יתרון זה מאפשר הגעת גולשים לאתר כבר בזמן קצר.

• שליטה בהוצאות הפרסום – אתם קובעים את תקציב הפרסום מראש, כמה אתם מעוניינים לשלם עבור הקלקה ומהו התקציב היומי המקסימלי שלכם וכך להימנע מחריגות. המחיר המינימלי לקליק נקבע ע"י גוגל בהתאם לאיכות המודעה, אשר נקבעת לפי אחוז הקליקים עליה והרלוונטיות של האתר שלכם לנושא המודעה. בכל אופן חברת גוגל אינה יכולה לגבות מעבר למחיר הקליק המקסימלי אותו קבעתם מראש. כמו כן תוכלו לשנות את התקציב באופן חופשי ובכל זמן.

• פרסום יעיל – אתם קובעים מראש את מילות המפתח שיקושרו למודעות הפרסום שלכם כך שהמודעה תופיע בעמודי תוצאות חיפוש בגוגל אשר קשורים למילות המפתח אותם קבעתם. כך תוכלו להגיע ללקוחות פוטנציאלים בעלי עניין בשירות שלכם, מאחר ולקוחות אלו חיפשו בגוגל מילים הקשורות לעסק שלכם.
מילות מפתח הן מילים או ביטויים הקשורים לנושא האתר אותם אתם בוחרים מראש, לפיהם המודעה שלכם תופיע בתוצאות החיפוש בגוגל ובאתרים השותפים לו.

• מיקוד לפי אזורים וקהלי יעד – בעזרת ניהול נכון של המודעות באמצעות הפרסום באדוורדס תוכלו להתמקד ולהגדיר את קהל היעד שלכם מבחינת מיקום גיאוגרפי, שפה, שעות מוגדרות והימים בשבוע לפרסומה, כך אתם יכולים למקד את קהל הלקוחות שלכם להגדלת אחוזי ההמרה ממבקרים ללקוחות.

• כלי מעקב וסטטיסטיקה – ניתן למדוד את האפקטיביות של הפרסום ואת מידת הכדאיות שלו בקלות רבה. בזכות כלי המעקב והסטטיסטיקה שעומדים לרשותכם, תוכלו לבדוק איזו מודעה הינה האפקטיבית ביותר וכמובן לוודא שהפרסום אכן כדאי.

• אינכם מחויבים – אין כל התחייבות או חוזה כמקובל לעיתים בצינורות הפרסומיים המסורתיים. ניתן להשהות את קמפיין הפרסום או לעצור אותו בכל רגע וללא התראה מראש.

חסרונות –

• עלויות גבוהות לביטויים מבוקשים – ביטויי מפתח תחרותיים מגיעים לעלויות גבוהות במיוחד להופעת המודעה במיקום ריאלי ובתדירות גבוהה.

• מיועד לאתרים בעלי יכולת מכירה – השירות מצוין לאתרים אשר מציעים מוצר בעל רווח סביר ומעלה, אך בד"כ אינו משתלם לאתרים המושתתים על נתח רווחים קטן או בעלי יחס המרה נמוך.

• יצירת קמפיין אפקטיבי מצריך זמן – כדאי לדעת, בעיקר כשאין ניסיון רב נדרשת השקעה לא מבוטלת של מאמץ וזמן לבדיקה ולמידה בדרך ליצירת קמפיין איכותי (קמפיין כולל יצירת מודעות ממוקדות וניהול נכון של תקציב והגדרות לפרסומן) עד להגעה לתמורה מקסימלית לכל קליק.

• הפרסום אינו מבטיח מכירה – התשלום הוא על כל קליק לאתר, אך התווית הדרך מן הקליק ועד ההמרה של הגולש ללקוח איננה מובטחת ומצריכה לעיתים עבודה רצינית נוספת על האתר עצמו.

• התנהלות לא נכונה עלולה לגרום להפסדים – למרות הפשטות היחסית של פרסום מודעות אדוורדס בגוגל, ניהול נכון של פרסומן מצריך ניסיון וידע. הקמה לא נכונה של קמפיין פרסומי עלולה לגרום לנזקים ואף להפסדים. הכסף שנועד לפרסום עלול להתבזבז מהר מאוד בניהול לא אחראי.

• תלוי תשלום – בהשוואה לקידום אורגני, זהו פרסום אשר תלוי בכסף. לכן כשנגמר הכסף שהוקצב, המודעות יפסיקו להופיע והלקוחות המגיעים ממקור זה יפסיקו גם להגיע לאתר.

• נטיית הגולשים היא לבחור בתוצאות החיפוש הטבעיות – בתוצאות החיפוש בגוגל, הגולשים לרוב נוטים לתת יותר אמון ולהעדיף את האתרים הנמצאים בחלק התוצאות של חיפוש האורגני הטבעי.

• לא כל אלה שמקליקים הם לקוחות פוטנציאלים – צריך לקחת בחשבון שישנן ותמיד יהיו מספר קליקים מיותרים שלא יביאו לכם שום ערך, למשל כקליקים של סתם סקרנים או אף של המתחרים שלכם שירצו לבחון מה אתם מציעים.